رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها در خصوص حضور ايران در نمايشگاه ميلان گفت: براي معرفي ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري کشورمان فاخرترين اقلام تبليغاتي ميان بازديدکنندگان نمايشگاهي توزيع خواهد شد.
محمد حسين برزين همچنين با اشاره به اينکه در نمايشگاه هاي برگزار شده از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اهتمام زيادي به بهره برداري از نمادهاي معماري و تمدني ايران صورت گرفته، طراحي منحصر به فرد غرفه هاي ايران را يکي از عوامل جذب بازديدکنندگان و مذاکره کنندگان حرفه اي نمايشگاه ها ارزيابي کرد و گفت: غرفه ستاد تبليغات و نمايشگاه ها در ميلان با استفاده از نمادهاي تخت جمشيد و دروازه ملل طراحي شده تا جذابيت هاي فرهنگي و تمدني ايران با استفاده از مفاهيم بصري و هنري به بازديدکنندگان منتقل شود.
برزين همچنين نمايشگاه بينالمللي گردشگري ميلان را يکي از فرصتهاي بزرگ حضور در بازار توريسم اروپا دانست و گفت: اين نمايشگاه يکي از بازارهاي استثنايي گردشگري جهان بوده و پيشرفتهاي ارزشمندي در مدت نزديک به ۳۰ سال برگزاري داشته است، به گونه اي که در سايه عملکرد حرفه اي دست اندکاران اين نمايشگاه بيشتر دست اندرکاران گردشگري جهان در اين بازار وارد شده اند.
وي افزود:نمايشگاه بينالمللي گردشگري Bit ايتاليا همچنين يک موفقيت بزرگ در گردشگري عمومي براي افرادي است که هميشه در انتظار و جستجوي اطلاعات ويژه در خصوص سفر هستند، طوري که تنها در سال گذشته بيش از 46 هزار نفر نفر بازديد کننده عمومي از Bit 2008 بازديد کردند که اين آمار نسبت به سال گذشته رشدي 11 درصدي را نشان مي دهد.
به گفته رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها ، در بيست و نهمين نمايشگاه گردشگري ميلان نهادها و سازمان هاي گردشگري همچون انجمن هاي ملي و منطقه اي، انجمنهاي تجاري و گردشگري ، هتلهاي زنجيره اي ـ هتلها ـ اقامتگاهها ، استراحتگاههاي تفريحي ، توراپراتورها و آژانسهاي مسافرتي ، ايرلاينها ، راه آهن ، شرکتهاي کشتيراني و دريايي ، اپراتورهاي اتوبوس راني ، توريسم غذايي ، شرکت هاي خدماتي و .... حضور داشته و به ارايه آخرين دستاوردها و خدمات گردشگري ميپردازند.
برزين گفت: در سال گذشته تعداد 155 هزار نفر از نمايشگاه گردشگري Bit در شهر ميلان بازديد داشتند که از اين تعداد شرکت کننده تعداد 108هزار و 500 نفر متخصص امور گردشگري بودند و همين امر به خوبي جايگاه نمايشگاه ميلان را در بازارهاي جهاني گردشگري و سبد تبليغاتي جهاني اين صنعت نشان مي دهد.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها در پايان با اشاره به اينکه سال گذشته نيز عنوان باشکوهترين و متفاوت ترين غرفه در نمايشگاه ميلان به غرفه جمهوري اسلانمي ايران ايران اعطا شد، گفت: با توجه به طراحي منحصر به فرد غرفه ستاد تبليغات و نمايشگاه ها و تلاش مستمر ايران براي توسعه پايدار صنعت گردشگري، اميدواريم که حضور در نمايشگاه ميلان و سپس نمايشگاه برلين که اواخر اسفند برگزار خواهد شد، منجر به کسب سهم شايسته ايران از بازارهاي جهاني گردشگري و تعميق مناسبات دوجانبه گردشگري شود./106
انتهای پیام/